1 2 3 4 5

Občina Piran

Občina Piran je turistično daleč najbolj razvita slovenska občina in eno izmed pomembnejših središč kongresnega, zdraviliškega, igralniškega in navtičnega turizma v severnem Sredozemlju. 

Krajinski park Sečoveljske soline

Sečoveljske soline so ene zadnjih v Sredozemlju, kjer se sol prideluje na tradicionalen način. Stoletno sobivanje človeka in narave je ustvarilo razmere za pester rastlinski in živalski svet ter bogato kulturno dediščino, katero prikazuje Muzej solinarstva. V park se odpravimo peš ali s kolesom in si v družbi solinskih ptic ogledamo kraj, kjer si preteklost in sedanjost podajata roki.

Krajinski park Strunjan

Strunjanski polotok združuje veliko naravnih značilnosti slovenske obale pa tudi tistih, ki jih je skozi stoletja oblikoval človek. Pravzaprav je Strunjan v marsičem kraj presežnikov, saj tam najdemo najvišje prepadne flišne stene, najdaljši del naravnega morskega obrežja, edino slovensko morsko laguno, najmanjše soline ter najbolje ohranjeno kulturno krajino, značilno za slovensko obalo.

Oljčno olje

Domača olja iz naših, bolj hladnih krajev, so bolj aromatična in bolj zdravilna (imajo boljše razmerje maščobnih kislin) kot so olja iz južnih krajev Evrope ali Afrike. Ravno zaradi visoke vsebine nenasičenih maščobnih kislin, oleinske kisline in velike količine antioksidantov – polifenolov, je oljčno olje dokazani predpogoj zdravega načina življenja. 
Pogoste raziskave zadnjih let nenehno potrjujejo, da je »mediteranski tip« prehranjevanja, ki temelji na jedeh z značilno količino oljčnega olja – najbolj zdrav. Najstarejša oljka v Istri se nahaja na Brionih, znanstveno pa je dokazano, da je stara okrog 1600 let. Kljub temu, da o oljčnem olju obstajajo zapisi nekaterih znanih grških in rimskih pisateljev iz antične dobe, ki v svojih delih slavijo izvrstnost in prefinjenost istrskega oljčnega olja, se o vrstah in številu dreves ne ve veliko.
Posebnost istrskega polotoka v gojenju oljk se odraža v dvatisočletni tradiciji in izjemni potrpežljivosti istrskega človeka, ki je na tem prostoru vzgojil nekaj specifičnih avtohtonih istrskih vrst.
V katalogu je opisano vse skupaj 23 vrst, od katerih je 11 domačih in 12 tujih. Dan je pregled najbolj osnovnih podatkov, ki lahko koristijo proizvajalcem oliv in oljčnega olja.
Domača olja iz naših, bolj hladnih krajev, so bolj aromatična in bolj zdravilna (imajo boljše razmerje maščobnih kislin) kot so olja iz južnih krajev Evrope ali Afrike. Ravno zaradi visoke vsebine nenasičenih maščobnih kislin, oleinske kisline in velike količine antioksidantov – polifenolov, je oljčno olje dokazani predpogoj zdravega načina življenja. 

Mesto Piran

Nastanek Pirana še naprej buri domišljijo znanstvenikov kljub številnim poskusom, da bi rojstvo mesta pojasnili kar z izvorom imena. Nekateri zgodovinarji menijo, da imenu Piran botruje grška beseda pyr (ogenj). Legenda namreč pravi, da so Pirančani v preteklosti zažigali velike krese prav na mestu, kjer danes stoji svetilnik.

Novice

Natisni vsebinoPovej naprejPovečaj pisavoPomanjšaj pisavo
16.08.2017 14:32

Tehnična okvara preprečila skok na vrh

Tadej Dessardo se je z družinsko ekipo z mešanimi občutki vrnil z mednarodne gorsko hitrostne avtomobilske dirke, ki se je minuli konec tedna odvijala v Lučinah na Gorenjskem. Popolno zadovoljstvo je namreč skalila tehnična težava, ki ga je močno upočasnila v drugi vožnji, a sta izida, dosežena v prvi in finalni tretji, potrdila pravilnost poti k vrhu. Na koncu je Tadej vseeno odnesel domov pokal za tretje mesto med mladimi vozniki do 21 let starosti, kar ga je v tej kategoriji utrdilo na drugem mestu skupne uvrstitve in tako ohranja realne možnosti za naslov državnega prvaka.

GHD Lučine 2017 je kot peta dirka v letošnjem koledarju začela drugo polovico državnega prvenstva Slovenije, štela pa je tudi za prvenstvo Centralne Evropske cone in FIA Evropski gorski pokal. To je zbralo na startu številčno in kakovostno zasedbo domačih in tujih voznikov, med najmočneje zasedene skupine dirkalnikov pa je sodila tudi Divizija 1 DP Slovenije, v kateri, poleg konkurence mladincev, s svojim Peugeotom 106 rallye tekmuje tudi Tadej Dessardo. Mladi Portorožan je začel sobotne trening vožnje v svojem slogu. Stopnjeval je ritem in na koncu zasedel 7. mesto, a z le 3,6 sekunde zaostanka za vodilnim voznikom. Pravi boj pa se je obetal v nedeljo. V lepem, sončnem vremenu pred nekaj tisoč glavo navdušeno množico gledalcev je Tadej že tako nakazal visoke ambicije na dirki. Za najhitrejšim je zaostal le slabih šest desetink sekunde, a v ostri konkurenci je to pomenilo 4. mesto! Tadej je bil povsem resno v igri tudi za zmago v Diviziji 1, med mladimi vozniki pa je trdno držal drugo mesto, kar bi ob takem zaključku pomenilo tudi prevzem vodstva v skupni uvrstitvi nadobudnih dirkačev! A se je nato v drugi vožnji vmešala nepredvidljiva dirkaška usoda v obliki drobne tehnične težave. Okvara črpalke za gorivo je omejila zmogljivosti dirkalnika in Tadej je z zaostankom več kot pol minute padel na začelje. V premoru pred tretjo vožnjo sta oče Angelo in brat Manuel znova usposobila avtomobil in Tadej je pokazal zobe konkurenci, a žal je to bilo premalo. S časom 2:42:12 je bil najhitrejši in za več kot sekundo ugnal poznejšega zmagovalca v skupini, a je bilo to dovolj le za 11. mesto v ostri konkurenci najmanjše divizije državnega prvenstva Slovenije. Je pa s tem izidom uspel ohraniti 3. mesto v konkurenci mladincev ter s tem tudi možnosti za dosego glavnega cilja letošnje, sicer prve popolne tekmovalne sezone. Tako se je v konkurenci mladih voznikov do 21 let starosti utrdil na drugem mestu v skupni uvrstitvi, majhen točkovni zaostanek za vodilnim pa mu v zadnjih treh dirkah še vedno omogoča realen naskok na sam vrh.

V Diviziji 1 je sicer slavil nekdanji prvak Andrej Prelc (Suzuki Swift Gti), skupno v konkurenci DP Slovenije Aleš Prek (Honda Civic typeR), najhitrejši voznik na dirki pa je bil pričakovano Italijan Federico Liber s prototipom Gloria C8P evo. Naslednja dirka v koledarju mladega primorskega dirkača je GHD Ilirska Bistrica, ki čez tri tedne z veljavnostjo za Evropsko prvenstvo pomeni tudi višek domače sezone avtošporta.

Piše: Vlado Krivec, ŠD F-motor, odnosi z javnostmi