1 2 3 4 5

Občina Piran

Občina Piran je turistično daleč najbolj razvita slovenska občina in eno izmed pomembnejših središč kongresnega, zdraviliškega, igralniškega in navtičnega turizma v severnem Sredozemlju. 

Krajinski park Sečoveljske soline

Sečoveljske soline so ene zadnjih v Sredozemlju, kjer se sol prideluje na tradicionalen način. Stoletno sobivanje človeka in narave je ustvarilo razmere za pester rastlinski in živalski svet ter bogato kulturno dediščino, katero prikazuje Muzej solinarstva. V park se odpravimo peš ali s kolesom in si v družbi solinskih ptic ogledamo kraj, kjer si preteklost in sedanjost podajata roki.

Krajinski park Strunjan

Strunjanski polotok združuje veliko naravnih značilnosti slovenske obale pa tudi tistih, ki jih je skozi stoletja oblikoval človek. Pravzaprav je Strunjan v marsičem kraj presežnikov, saj tam najdemo najvišje prepadne flišne stene, najdaljši del naravnega morskega obrežja, edino slovensko morsko laguno, najmanjše soline ter najbolje ohranjeno kulturno krajino, značilno za slovensko obalo.

Oljčno olje

Domača olja iz naših, bolj hladnih krajev, so bolj aromatična in bolj zdravilna (imajo boljše razmerje maščobnih kislin) kot so olja iz južnih krajev Evrope ali Afrike. Ravno zaradi visoke vsebine nenasičenih maščobnih kislin, oleinske kisline in velike količine antioksidantov – polifenolov, je oljčno olje dokazani predpogoj zdravega načina življenja. 
Pogoste raziskave zadnjih let nenehno potrjujejo, da je »mediteranski tip« prehranjevanja, ki temelji na jedeh z značilno količino oljčnega olja – najbolj zdrav. Najstarejša oljka v Istri se nahaja na Brionih, znanstveno pa je dokazano, da je stara okrog 1600 let. Kljub temu, da o oljčnem olju obstajajo zapisi nekaterih znanih grških in rimskih pisateljev iz antične dobe, ki v svojih delih slavijo izvrstnost in prefinjenost istrskega oljčnega olja, se o vrstah in številu dreves ne ve veliko.
Posebnost istrskega polotoka v gojenju oljk se odraža v dvatisočletni tradiciji in izjemni potrpežljivosti istrskega človeka, ki je na tem prostoru vzgojil nekaj specifičnih avtohtonih istrskih vrst.
V katalogu je opisano vse skupaj 23 vrst, od katerih je 11 domačih in 12 tujih. Dan je pregled najbolj osnovnih podatkov, ki lahko koristijo proizvajalcem oliv in oljčnega olja.
Domača olja iz naših, bolj hladnih krajev, so bolj aromatična in bolj zdravilna (imajo boljše razmerje maščobnih kislin) kot so olja iz južnih krajev Evrope ali Afrike. Ravno zaradi visoke vsebine nenasičenih maščobnih kislin, oleinske kisline in velike količine antioksidantov – polifenolov, je oljčno olje dokazani predpogoj zdravega načina življenja. 

Mesto Piran

Nastanek Pirana še naprej buri domišljijo znanstvenikov kljub številnim poskusom, da bi rojstvo mesta pojasnili kar z izvorom imena. Nekateri zgodovinarji menijo, da imenu Piran botruje grška beseda pyr (ogenj). Legenda namreč pravi, da so Pirančani v preteklosti zažigali velike krese prav na mestu, kjer danes stoji svetilnik.

MobiTour – Trajnostna mobilnost turističnih destinacij na obali in v zaledju čezmejnega območja

Natisni vsebinoPovej naprejPovečaj pisavoPomanjšaj pisavo

 

MobiTour – Trajnostna mobilnost turističnih destinacij na obali in v zaledju čezmejnega območja

Program: INTERREG ITALIA - SLOVENIJA

Partnerji
JZ Park Škocjanske jame (vodilni), Občina Piran (SI), Kobilarna Lipica (SI), Comune di Lignano Sabbiadoro (IT), Istituto di Sociologia Internazionale di Gorizia (IT), Comune di Caorle (IT)

Vrednost projekta
Celoten projekt: 1.268.9155,75 evra
Občina Piran: 223.935 evrov

Viri financiranja
85 % ESRR,
15 % odvisno od statusa PP:
- v Sloveniji zagotovijo slovenski upravičenci sami;
- v Italiji zasebni italijanski upravičenci zagotovijo sami, italijanske javne institucije in pravne osebe javnega prava imajo zagotovljeno sofinanciranje iz Nacionalnega rotacijskega sklada.

Trajanje: 30 mesecev; 1. 10. 2017–31. 3. 2020

Kratek opis projekta
Na programskem območju je več krajev, kot so Piran, Lignano in Caorle na obali ter Škocjanske jame in Lipica v kraškem zaledju, ki imajo veliko turistično privlačnost predvsem poleti, ko stalno prihaja do zastojev in prometnih zamaškov zaradi izjemno povečanih turističnih tokov.
Splošni cilj projekta je celovito načrtovanje modelov trajnostne mobilnosti za spodbujanje uporabe alternativnih prevoznih sredstev in zmanjševanje onesnaževanja ob zagotavljanju dostopnosti med obalnim območjem in zaledjem.

Specifična cilja sta:
- izboljšati ukrepe na področju urbane trajnostne mobilnosti in razviti čezmejne skupne rešitve na tem področju,
- razviti poskusne sisteme trajnostne mobilnosti in povečati storitve za pametno mobilnost;

Glavni učinki so:
- pet pilotnih sistemov »parkiraj & pelji se« z nabavo električnih vozil in postavitvijo polnilnic na pametnih parkiriščih,
- priprava petih načrtov trajnostne mobilnosti za Piran, Lignano, Caorle, PŠJ in Lipico.






Napovednik

januar

17

Galerija AvanTuristica, UP FTŠ Turistica

Odprtje fotografske razstave Odstrta dediščina Slovenije

januar

18

Knjižnica Lucija

Potopisno in zgodovinsko predavanje o Kitajski in Tibetu Kitajska v vrtincu zgodovine in tradicije

januar

19

Caffe Galeria, Piran

4. Tradicionalno srečanje zborov in glasbenikov