DIREKTOR OBČINSKE UPRAVE
Direktor občinske uprave:
- neposredno vodi delo občinske uprave,
- opravlja najzahtevnejše naloge občinske uprave in sodeluje v projektnih skupinah v občini,
- zagotavlja opravljanje strokovnih in drugih nalog, ki so skupne vsem organom občinske uprave,
- opravlja organizacijske naloge in skrbi za sodelovanje z državnimi in drugimi organi,
- povezuje delo občinskih uprav pri koordinaciji županov obalnih občin,
- odloča na prvi stopnji v upravnih zadevah, v kolikor za odločanje ne pooblasti drugih javnih uslužbencev.
KABINET ŽUPANA
Kabinet župana opravlja naslednje naloge:
- strokovne, svetovalne, organizacijske, koordinativne in administrativno-tehnične naloge, vezane na neposredno izvajanje funkcije župana, podžupanov in drugih funkcionarjev,
- organizacijske naloge protokola,
- organizacijske naloge na področju medobčinskega in mednarodnega sodelovanja,
- strokovne in organizacijske naloge na področju komuniciranja in odnosov z javnostjo,
- strokovne in organizacijske naloge, ki se nanašajo na pripravo, urejanje in izdajanje lokalnega glasila občine,
- strokovne in organizacijske naloge v zvezi s priznanji občine,
- naloge spremljanja in urejanja spletnih strani občine ter družbenih omrežji,
- na področju kulturnih prireditev, ki jih organizira občina ali občinskega pomena,
- vodi evidenc prejetih in podarjenih daril,
- skrbi za celostno podobo občine,
- skrbi za blagovne znamke občine.
V Kabinetu župana se lahko sistemizirajo delovna mesta, na katerih se lahko sklene delovno razmerje za določen čas, kot tudi delovna mesta, na katerih se sklene delovno razmerje za nedoločen čas.
DELOVNA PODROČJA OSTALIH NOTRANJIH ORGANIZACIJSKIH ENOT
SEKRETARIAT OBČINSKE UPRAVE
Sekretariat občinske uprave opravlja naloge:
- organizacije občinske uprave,
- upravljanja s kadrovskimi viri v občinski upravi, vključno z izobraževanjem in strokovno usposobljenostjo zaposlenih ter varstva pri delu,
- strokovno tehnične pomoči pri imenovanju predstavnikov občine ter pri kadrovski politiki organov občine,
- po zakonu, ki ureja dostop do informacij javnega značaja,
- po zakonu, ki ureja varstvo osebnih podatkov,
- integritete in preprečevanja korupcije,
- informatike (kibernetska varnost, nabava in vzdrževanje strojne ter programske opreme),
- poslovanja z dokumentarnim gradivom,
- strokovne, tehnične in administrativne naloge za potrebe občinskega sveta,
- strokovne in organizacijske naloge za krajevne skupnosti,
- strokovne in administrativne pomoči pri izvedbi lokalnih volitev, referendumov, ljudskih iniciativ, zborov občanov ter drugih oblik glasovanj/neposredne demokracije,
- prevajanja in lektoriranja gradiv organov občine in občinske uprave,
- nadzorstva nad uporabo predpisov o upravnem poslovanju,
- vodenja zbirke občinskih predpisov,
- objave aktov v uradnem glasilu občine,
- za druge organe Občine Piran s področji, ki jih ne pokrivajo druge notranje organizacijske enote občinske uprave,
- pravnega pregleda pogodb, v katerih je občina pogodbena stranka, razen na področju nepremičnin,
- priprave odlokov in drugih aktov, ki jih sprejema občinski svet, oziroma sodelovanja pri sestavi takšnih aktov v primerih, če gre za strokovno vsebino, zaradi katere akti nastajajo v posameznih notranjih organizacijskih enotah,
- priprave gradiv in stališč občine v postopkih pred sodišči in drugimi organi,
- vodenja upravnega postopka na II. stopnji,
- pomoči drugim notranjim organizacijskim enotam pri izvedbi javnih naročil,
- načrtovanja in zagotavljanja izvedbe načrta nabave pisarniškega materiala, računalniške opreme ter prevoznih in drugih sredstev za potrebe občinske uprave in organov Občine Piran,
- usklajevanja nalog zaščite, reševanja ter požarnega varstva z Medobčinsko upravo Istra,
- izvajanja dvojezičnosti in posebnih pravic italijanske narodne skupnosti,
- druge naloge, ki po svoji naravi spadajo v pristojnost sekretariata.
Za izvajanje nalog iz prejšnjega odstavka se v sekretariatu občinske uprave ustanovijo notranje organizacijske enote Služba za pravne zadeve, Glavna pisarna in Tehnična služba.
Služba za pravne zadeve opravlja naloge:
- integritete in preprečevanja korupcije,
- pravnega pregleda in priprave pogodb, v katerih je občina pogodbena stranka ali drugih aktov občine,
- dajanja pravnih mnenj v vseh zadevah iz pristojnosti občine
- priprave odlokov in drugih aktov, ki jih sprejema občinski svet, oziroma sodelovanja pri sestavi takšnih aktov v primerih, če gre za strokovno vsebino, zaradi katere akti nastajajo v posameznih notranjih organizacijskih enotah,
- priprave gradiv in stališč občine v postopkih pred sodišči in drugimi organi,
- zagotavljanja zastopanje občine v vseh sodnih in upravnih postopkih, razen na področju nepremičnin v lasti občine,
- vodenja upravnega postopka na II. stopnji,
- vodenja evidence vseh sodnih zadev v reševanju sekretariata,
- strokovne podpore v postopkih javnih naročil za občinsko upravo.
Glavna pisarna opravlja naloge:
- poslovanja z dokumentarnim gradivom,
- vložišča,
- sprejemne in informacijske pisarne.
Tehnična služba opravlja naloge:
- upravljanja sedeža občine in drugih prostorov v uporabi občinske uprave,
- vzdrževanja, manjših popravil in čiščenja sedeža občinske uprave,
- upravljanja z voznim parkom,
- upravljanja z opremo in delovnimi sredstvi za neposredno delovanje občinske uprave.
URAD ZA FINANCE
Urad za finance opravlja naloge:
- priprave in izvrševanja občinskega proračuna,
- izdelave letnih poročil in zaključnega računa proračuna,
- finančnega poslovanja,
- zadolževanja občine,
- ravnanja s finančnim premoženjem, vključno z uveljavljanjem pravic lastnika kapitalske naložbe, razen v kolikor posamezna kapitalska naložba ni v pristojnosti druge notranje organizacijske enote
- izvajanja notranjih finančnih kontrol pri izvrševanju proračuna,
- računovodstva in knjigovodstva,
- spremljanja in analiziranja javno finančnih virov iz občinske pristojnosti in pripravljanja strokovnih podlag za njihovo uvedbo, v kolikor priprava teh podlag ne sodi v pristojnost druge notranje organizacijske enote,
- zagotavljanja strokovne pomoči organom občine in drugim notranjim organizacijskim enotam pri sprejemanju in izvrševanju občinskih splošnih in posamičnih aktov s področja javnih financ,
- finančno računovodskih opravil za krajevne skupnosti,
- vodenja centralne evidence občinskega premoženja in sestavljanje premoženjske bilance občine,
- obračunavanja plač zaposlenih javnih uslužbencev in plač ter nadomestil za opravljanje funkcije nepoklicnim funkcionarjem, sejnin in nagrad funkcionarjev, članom Nadzornega odbora in članom delovnih teles občinskega sveta občine, ter druga izplačila iz naslova delovno pravnih obveznosti,
- spremljanja plačil ter predlaganja uvedbe izvršilnih postopkov, vključno z vlaganjem izvršbe na podlagi verodostojnih listin,
- spremljanja namenske porabe sredstev,
- druge naloge, ki po svoji naravi sodijo na področje urada.
URAD ZA DRUŽBENE DEJAVNOSTI
Urad za družbene dejavnosti opravlja naloge:
- predšolske vzgoje, osnovnošolskega in glasbenega izobraževanja, izobraževanja odraslih ter vzgoje in izobraževanja otrok s posebnimi potrebami,
- zagotavljanja sofinanciranja in razvoja programov za otroke, mladostnike in njihove starše,
- pospeševanja raziskovalne in razvojne dejavnosti ter spremljanja razvoja visokošolske dejavnosti,
- zagotavljanja sofinanciranja in razvoja programov za varstvo posebnih skupin,
- razvijanja mladinske politike, zagotavljanja sofinanciranja mladinskih programov, pospeševanja razvoja lokalnih mladinskih struktur ter zagotavljanja štipendiranja,
- spodbujanja medgeneracijske solidarnosti, opravlja strokovne in razvojne naloge glede celovite skrbi za kakovostno življenje starejših občanov, zagotavlja delovanje programov dnevnega centra za starostnike in drugih programov za starejše občane,
- skrbi za sofinanciranje in spremlja delovanje Samouprave skupnosti italijanske narodnosti Piran ter skrbi za uveljavljanje ustavnih pravic avtohtone italijanske narodne skupnosti,
- spremljanja področja zagotavljanja človekovih pravic in temeljnih svoboščin ter enakih možnosti,
- spremljanja razmer na trgu dela in pospeševanje zaposlitvene politike,
- na področju socialnega varstva, ki so v pristojnosti Občine Piran, predvsem na področjih varstva družine, zagotavljanja javne službe storitve pomoči družini na domu, dodeljevanja socialnih transferov in materialnih pomoči občanom, skrbi za brezdomne, žrtve nasilja in druge ranljive skupine, zagotavlja plačila oskrbnih stroškov v splošnih in posebnih socialnovarstvenih zavodih za osebe, ki so deloma ali v celoti oproščene plačila,
- zagotavljanja subvencioniranja javnih najemnih stanovanj in subvencioniranja tržnih najemnin,
- pospeševanja področja skupnostnega pristopa s povezovanjem različnih služb v lokalnem okolju za obravnavo socialne in zdravstvene problematike, načrtovanja in spremljanja stanja na področju zasvojenosti v občini ter razvijanja preventivnih zdravstvenih in socialnih programov v lokalnem okolju,
- v zvezi s koncesijami s področja dela urada,
- na področju zagotavljanja zdravstvenega varstva in zdravstvene in lekarniške dejavnosti na primarni ravni ter naloge določanja in zagotavljanja mreže javne zdravstvene službe na primarni ravni,
- zagotavljanja mrliško pregledne službe na svojem območju ter izdaje dovoljenj za prekop posmrtnih ostankov in raztros pepela umrlih,
- na področju športa, skrbi za izvajanje Letnega programa športa Občine Piran, koordiniranja interesnih programov športa, zagotavljanja obratovanja in tekočega vzdrževanja javne mreže športnih objektov, površin za šport v naravi ter javnih otroških igrišč ter usmerjanja razvoja izgradnje športne infrastrukture v Občini Piran,
- upravne, strokovne in razvojne naloge s področja kulture z zagotavljanjem kulturnih dobrin kot javnih dobrin in z razvijanjem vseh področij kulturne dejavnosti, vključno s podporo ljubiteljski kulturni dejavnosti ter s pospeševanjem vseh oblik ustvarjanja, posredovanja in varovanja kulturnih dobrin na področju nepremične in premične kulturne dediščine, besednih, uprizoritvenih, glasbenih, vizualnih, filmskih, avdiovizualnih, intermedijskih in drugih umetnosti na področju založništva in knjižničarstva, kinematografije in na drugih področjih kulture,
- spremljanja jezikovne politike, razvijanja bralne kulture, spodbujanja večjezičnosti ter promoviranja javne rabe ter razvoja in kulture slovenskega jezika,
- na področju javne kulturne infrastrukture,
- celostnega ohranjanja in upravljanja z materialno in nesnovno dediščino, vključno z obnovo, ohranjanjem in razvojem nepremičnih kulturnih spomenikov,
- sodelovanja z drugimi lokalnimi skupnostmi, združenji in ostalimi organizacijami, ki delujejo izven občine Piran na področju družbenih dejavnosti,
- ustvarjanja pogojev in podlag za sofinanciranje in delovanje društev, skupin in posameznikov, ki izvajajo programe na področju družbenih dejavnosti,
- zagotavljanja sofinanciranja in skrbi za razvoj javnih zavodov, ki jih je ustanovila Občina Piran ter sodelovanja z drugimi javnimi zavodi, ki izvajajo javno službo na območju občine Piran,
- spremljanja, načrtovanja in usklajevanja investicijskega vzdrževanja ter novih investicij na področju družbenih dejavnosti ter skrbi za upravljanje z družbeno infrastrukturo,
- druge naloge, ki po svoji pristojnosti sodijo na področje dela urada.
URAD ZA NEPREMIČNINE IN STANOVANJSKO POLITIKO
Urad za nepremičnine in stanovanjsko politiko opravlja naloge:
- pridobivanja in razpolaganja z vsem nepremičnim premoženjem občine,
- oddaje v najem in drugo upravljanje nepremičnega premoženja občine,
- obremenjevanja nepremičnega premoženja občine,
- razlastitev, omejitev ali obremenitev zemljišč za potrebe javne koristi ali v korist občine,
- skrbi za pravno in dejansko urejenost nepremičnega premoženja v lasti in uporabi občine, vključno z zagotavljanjem požarne varnosti objektov,
- vodenja postopka za podelitev ali izbris statusa javnega dobra,
- vodenja, urejanja in ažuriranja nepremičninske evidence,
- priprave stanovanjskega programa in strateškega načrta razpolaganja z nepremičnim premoženjem,
- izvajanja strokovno-tehničnih nalog po občinskem stanovanjskem programu in upravljanja s poslovnimi prostori v občinski lasti,
- priprave predloga načrta stanovanjske politike občine in urejanja zadev v zvezi z neprofitnimi stanovanji, s katerimi razpolaga občina, vključno s pripravo prednostne liste za podelitev neprofitnih stanovanj,
- skrbi za redno vzdrževanja poslovnih stavb, stanovanj in prostorov v lasti občine ter predlaga ukrepe na področju investicijskega vzdrževanja objektov,
- priprave podatkov, gradiv, pogodb in drugih aktov v zvezi z nepremičninami,
- skrbi za pravno zaščito interesov občine pri upravljanju z občinskim premoženjem, zlasti v primerih neupravičenih posegov,
- izvedbe postopkov zavarovanja občinskega premoženja pri zavarovalnicah,
- zbiranja zemljiškoknjižnih podatkov in vodenje zemljiškoknjižnih postopkov,
- priprave gradiv in stališč občine v postopkih pred sodišči in drugimi organi ter zastopanja občine v postopkih, ki se tičejo nepremičnin, ter vodenje evidenc sodnih postopkov, ki se tičejo nepremičnin,
- v zvezi s parcelacijami in drugimi geodetskimi postopki,
- vodenja evidence vodnih dovoljenj ter skrb za poročanje v zvezi z vodnimi povračili,
- opravljanje drugih nalog, ki po svoji naravi sodijo na področje urada.
URAD ZA PROSTORSKI RAZVOJ IN NAČRTOVANJE
Urad za prostorski razvoj in načrtovanje opravlja naloge:
- skrbi za prostorsko in urbanistično načrtovanje ob upoštevanju trajnostnega in enakomernega prostorskega razvoja občine,
- priprave prostorskih aktov občine,
- sodelovanja pri pripravi medobčinskih, regionalnih in državnih prostorskih aktov,
- pripravljanja programov opremljanja stavbnih zemljišč in sodelovanja pri pripravi pogodb o opremljanju stavbnih zemljišč,
- vodenja postopkov vezanih na odmero komunalnega prispevka,
- izdaje potrdil v zvezi z urejanjem prostora,
- urejanja razmerij s Skladom kmetijskih zemljišč in gozdov (izdaja potrdil o namenski rabi na presečne datume),
- vodenja postopkov v zvezi z uveljavljanjem predkupne pravice občine,
- vodenja, urejanja in vzdrževanja evidence zavezancev za izračun in odmero nadomestila za uporabo stavbnega zemljišča (NUSZ),
- v zvezi z delovanjem prostorskega informacijskega sistema občine,
- izdaje mnenj o skladnosti posegov, gradnje ali uporabe prostora s prostorskimi akti občine v skladu z veljavno zakonodajo s področja urejanja prostora in graditve objektov,
- zastopanja občine pred upravnimi organi,
- opravljanje drugih nalog, ki po svoji naravi sodijo na področje urada.
URAD ZA GOSPODARSKE JAVNE SLUŽBE, PROMET IN OKOLJE
Urad za gospodarske javne službe, promet in okolje opravlja naloge:
- strokovne, upravne, organizacijske, razvojne in druge podobne naloge na področju izvajanja gospodarskih javnih služb, prometa, trajnostne mobilnosti, upravljanja s cestami in javnimi površinami ter varstva okolja, vključno z nadzorom in financiranjem gospodarskih javnih služb,
- skrbi za upravljanje in gospodarjenje z javno komunalno infrastrukturo,
- vodenja katastra gospodarske javne infrastrukture,
- koordinacije programov opremljanja stavbnih zemljišč in priprava pogodb o opremljanju stavbnih zemljišč,
- skrbi za vzdrževanje in upravljanje z občinskimi cestami, javnimi površinami in občinskimi pristanišči,
- skrbi za urejanje, razvoj prometa in trajnostne mobilnosti, zlasti naloge na področju mestnega linijskega prevoza potnikov, mirujočega prometa, kolesarskega prometa, izrednih in prekomernih prevozov, dostave, parkirnih površin, avto taksi prevozov in drugih vrst prometa,
- izvajanja strokovnih nalog na področju pomorskega prometa (pristaniška dejavnost) in letalskega prometa,
- pripravljanja in izvajanja ukrepov, smernic, priporočil s področij varstva okolja in ohranjanja narave,
- vzdrževanja javne komunalne infrastrukture ter drugih objektov in naprav,
- s področja turistične takse in obračunavanja pavšalne turistične takse,
- financiranja turističnih društev,
- določitve obratovalnih časov gostinskih obratov,
- na področju upravljanja z javnimi površinami, tržnicami in začasnimi prodajnimi mesti,
- izdajanja dovoljenj za začasno ali čezmejno obremenitev okolja s hrupom,
- javnega oglaševanja,
- varnosti cestnega prometa ter preventive in vzgoje v cestnem prometu,
- vzdrževanja vodotokov, upravljanja z vodami ter spremljanja stanja le-teh,
- varstva živali, vključno z nalogami upravljanja z zavetiščem za živali,
- izvajanja strokovnih, razvojnih in upravnih nalog v zvezi s pospeševanjem razvoja kmetijstva, ribištva, gozdarstva in lova ter urejanjem poljskih in gozdnih poti,
- opravljanje drugih nalog, ki po svoji naravi sodijo na področje urada.
URAD ZA INVESTICIJE
Urad za investicije opravlja naloge:
- priprave predloga načrta občinskih investicij,
- izvajanja strokovno-tehničnih nalog, povezanih z investicijami, ki jih izvaja občina ter sodelovanje in usklajevanje vsebin z drugimi notranjimi organizacijskimi enotami,
- vodenja občinskih investicij za gradnjo objektov komunalne in družbene infrastrukture, priprave in opremljanja stavbnih zemljišč za stanovanjsko gradnjo, gradnjo drugih objektov, adaptacij, sanacij ali drugih gradbenih posegov v prostor, ki imajo investicijski značaj ter evidentiranje, spremljanje in nadziranje teh investicij v primerih, ko jih izvajajo izvajalci javnih služb,
- skrbi za področja energetike, energetske učinkovitosti in javne razsvetljave
- novoletne razsvetljave in opreme javnih površin,
- priprave in pridobivanja investicijske in tehnične ter druge dokumentacije za investicije, ki jih vodi urad,
- pridobivanja soglasij, mnenj in upravnih ter drugih dovoljenj, vezanih na investicije, ki jih vodi urad,
- opravljanje drugih nalog, ki po svoji naravi sodijo na področje urada.
URAD ZA GOSPODARSTVO IN RAZVOJNE PROGRAME
Urad za gospodarstvo in razvojne programe opravlja naloge:
- izvajanja strokovno – tehničnih, razvojnih in upravnih nalog pri pripravi in izvajanju razvojnih programov projektov, ki so podprti z državnimi viri in sredstvi evropskih ter drugih tujih skladov, ter koordinacija posameznih aktivnosti z drugimi nosilci razvojnih programov,
- sodelovanja pri pripravi in izvajanju projektov, ki se financirajo iz sredstev Evropske unije, Republike Slovenije ali drugih virov in je občina bodisi investitor, soinvestitor ali kako drugače sodelujoča, ne glede na pravno podlago za sodelovanje,
- sodelovanja z ministrstvi in agencijami za regionalni razvoj ter predlaganje pristojnim občinskim organom vključevanje v razvojne programe in projekte,
- spremljanja objav razpisov za pridobitev sredstev sofinanciranja ter pripravljanja oziroma sodelovanje pri pripravi strokovne dokumentacije pri sprejemanju in izvajanju razvojnih projektov,
- spremljanja vključevanja in vloge lokalne skupnosti v evropskih združitvenih procesih, zlasti na področju lokalnega in regionalnega razvoja,
- spremljanja dela regionalne razvojne agencije in koordinacija sodelovanja občine pri pripravi, sprejemanju in izvajanju posamičnih razvojnih programov in projektov,
- sodelovanja z drugimi notranjimi organizacijskimi enotami občinske uprave pri pripravi načrtov razvojnih programov,
- v zvezi s pospeševanjem in ustvarjanjem pogojev za razvoj in promocijo podjetništva in drugih gospodarskih dejavnosti,
- v zvezi s pospeševanjem razvoja turizma,
- sodelovanja z organi in institucijami s področja razvoja gospodarskih dejavnosti,
- pospeševanja razvoja gospodarskih panog oziroma gospodarskih subjektov z javnimi sredstvi, v skladu s predpisi,
- pomoči gospodarskim subjektom pri razreševanju gospodarskih problemov v okviru interesov in nalog občine,
- druge naloge, ki po svoji naravi sodijo na področje dela urada.
MEDOBČINSKA UPRAVA ISTRA
Medobčinska uprava Istre opravlja inšpekcijske in redarstvene naloge.
Medobčinski inšpektorat
Opravlja inšpekcijski nadzor nad izvajanjem oziroma spoštovanjem predpisov z njegovega delovnega področja. Inšpekcijski nadzor izvajajo inšpektorji, kot uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi skladno z Zakonom o inšpekcijskem nadzoru (ZIN) in so pri opravljanju inšpekcijskega nadzora v okviru pooblastil samostojni.
Medobčinsko redarstvo
Redarski nadzor opravljajo občinski redarji kot uradne osebe s posebnimi pooblastili in odgovornostmi skladno z Zakonom o občinskem redarstvu in z Občinskim programom varnosti.
Po zakonu so pristojni:
- nadzorovati varen in neoviran cestni promet v naseljih,
- varovati ceste in okolje v naseljih in na občinskih cestah zunaj naselij,
- skrbeti za varnost na občinskih javnih poteh, rekreacijskih in drugih javnih površinah,
- varovati javno premoženje, naravno in kulturno dediščine,
- vzdrževati javni red in mir